Noapte cu somn și fără somn

Ora 02:45 .Stateam în pat,ca în fiecare noapte,privind în podul meu albastru așteptînd să mă doboare somnul.Pleoapele îmi erau tot mai grele,iar somnul era tot mai insistent,dar încă nu puteam dormi.Nu încă.Ceva nu-mi dădea pace să adorm.Părea a fi un gînd sîcîitor care bîzîia ca un țînțar și se tot învirtea în cercuri vrînd să mă scoată din minți.Nu voiam să adorm cu gîndul acesta pentru că avea să mă  urmărească în somn.Începusem  însă să îmi pierd voința de a lupta cu somnul,care mă ademenea cu sărutări blînde.Adormisem încă cu gîndul acela pulsînd undeva acolo.
Dormeam  și îmi dădeam seama că visez.Mi se deschise un tunel lung,întunecat și rece.Era  plin cu uși ,care permiteau  unor raze de lumină să pătrundă în tunel prin crăpăturile lor.Nu eram tentată să aleg una din ele,parcă știind că nu o să găsesc ceea ce caut dincolo de ele.Prind a alerga prin tunel știind că o să-i dau de capăt.Mai repede ,tot mai repede ,pînă ce spațiul din jurul meu devine șters.Doar pete de lumină și întuneric.Un neant din care încearcă să se nască vise și prin care eu pluteam liniștită.Era atîta calmitate și pace acolo că nu voiam să plec,  iar frumoasa explozie de imagini și amintiri strălucitoare asemeni focurilor de artificii mă amețea.

Mă absorbise o pată de lumină și mă trezisem într-un loc zgomotos plin de oameni,dar nici unul din ei nu avea față.Erau toți plini de răutate și gălăgia devenea insuportabilă.Visul era înghesuit și greu.Mă sufocam în masa aceea de oameni fără chip și am început din nou să fug.Fug și tot fug alunecînd ca o cometă prin zeci și mii de vise.Ceva mă îndeamnă să merg tot înainte, o idee obsesivă că trebuie să găsesc ceva sau pe cineva în labirintul minții mele.Alerg disperată în căutarea visului potrivit incapabilă de a distinge clar spațiul prin care călătoresc.Memorez doar unele imagini care se înscriu în memoria mea  ca niște cadre pe pelicula fotgrafică,ca mîine dimineață să pot revenii la ele pentru a le analiza.

Mă învăluise un fum dens și am început să tușesc excesiv.Mă trezisem intr-o incapere strîmtă si rece plină de fum.Umblam buimacă prin fum pipăind pereții încăutare de uși sau ferestre.Nimic.Mă impiedicasem de ceva tare și dadusem să văd ce e.Era o cutie metalică rece și grea.Am deschis-o.În cutie eram tot eu deschizînd o altă cutie ..și tot așa la nesfîrșit.Tusea mă prinse mai accentuat,începusem să scuip sînge și în minuta urmatoare îmi țineam plămînii în mină.După plămîni urmă inima îmreună cu o lumină radiantă violetă.Aveam senzația că sunt stoarsă de viață,că-mi vărs tot sufletul acolo, în cutia ceea de metal.Nu eram capabilă să mă mișc și mă lipisem de unul dintre pereți simțindui răceala.Agonia era insuportabilă,simțeam cum mă descompun în mii de fascicole și doar convingerea că totul e un vis și că are să se termine mă liniștea. La reintegrare eram în Alb.Era o întindere plană nemarginită perfectă de un alb pur.Era ceva și totuși nu era nimic.Nu se auzea nimic și totuși auzeam atît de multe.Un sunet alb  care părea că nu spune nimic concret dar care știa prea multe despre mine.Mă simțeam vulnerabilă și singură.Pustiul acesta mă speria și sunetul devenea tot mai ascuțit.Eram încă plină de sînge și înaintînd nesigura pe suprafața albă parcă solidă și sticloasă lăsam o diră de roșu aprins.Încercam dîn adins să găsesc o scăpare de acolo,nu mai voiam să aud sunetul acela.Nu voiam să știiu ce înseamnă,ce încerca să spună.Nu voia să mă lase să plec pînă nu îl ascult.» Toate fărimele de vise fac parte din tine.Nu alerga de ele nu te ascunde de adevar.Oamenii fără de chip sunt prietenii tăi,cutia de metal e infernul la care singură te condamni,iar eu sint golul ce crește în tine cu fiecare cllipă a vieții tale.» Cuvintele acestea începuseră să se repete printr-un ecou răsunător imprimînduse adînc în mine,pînă în măduva oaselor.Fugeam din nou,sălbatică,nebună înțelegind că nu am găsit încă ceea ce căutam.Din nou străfulgerări de imagini nedefinite și eu zburînd cu viteza luminii printre ele.

Mă trezisem disperată și obosită.Nici macar nu aflasem ce caut de fapt.A fost o noapte grea cu somn și fară somn.

Оставьте комментарий